De laatste dag in Saigon... - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Mireille Brummelen - WaarBenJij.nu De laatste dag in Saigon... - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Mireille Brummelen - WaarBenJij.nu

De laatste dag in Saigon...

Door: Mireille

Blijf op de hoogte en volg Mireille

04 Januari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

De laatste dag alweer hier in Saigon. Weer een superontbijt gehad en eigenlijk draaide de hele dag een beetje om eten. Ik kwam erachter dat ik zonder te weten in het meest vegetarische deel van Saigon zit :)
Om de hoek van het guesthouse is een markt en die ben ik even gaan ontdekken, en iets superlekkers zoets met plakrijst ontdekt. Daarna naar de vereniging van blinden gegaan waar ik mezelf getrakteerd heb op een massage, eindelijk!!!!! Daarna mijn plan voor morgen geregeld met grote hulp van het personeel van het Long guesthouse. Mocht iemand ooit nog naar Saigon gaan is deze plek een hele grote aanraden zoniet must! Morgen ga ik verder naar het zuiden naar de plaats Vinh Long in de Mekong delta waar ik een zogenaamde homestay ga doen. Bij een familie logeren dus. Nu is dat soms echt in hun huis maar soms is het ook zo dat ze wat gebouwen bij hun huis gebouwd hebben dus ik ben benieuwd. Daar blijf ik twee nachten en dan wil ik weer verder naar het zuiden.
Na het geregel was het lunchtijd...heel vervelend hihi en ik heb lekker een vegetarisch soepje van een omaatje op de markt gegeten. Ik heb op een briefje opgeschreven hoe je laat weten dat je vegetarisch bent en dat werkt echt super!
Verders rondgelopen in het zogenaamde ' chinatown' niet echt chinees te noemen maar wel leuk. Ik kwam per ongeluk in het echte backpackersdeel terecht, wat een hel zeg, gatver! Een hoop herrie, rare amerikaanse en australische toeristen die alleen maar westers eten en bier willen baaaaaahhhhh, niets voor mij!
Daarna kwam ik per ongeluk bij een geheel vegetarisch restaurant terecht, jeetje wat een keuze zeg!!
Nu ik zo over eten schrijf bedenk ik me dat ik serieus met het deel ' eat' van het boek en de film ' eat, pray, love' bezig ben! Pray komt goed in Cambodia denk met mijn meditatie retraite, dus wie weet komt love dan goed in Bali :)
Tot snel weer ws vanuit de Mekongdelta!

  • 04 Januari 2014 - 15:44

    Jan Rouschop :

    Hoi Mireille,
    Leuk dat je weer onderweg bent. Geniet ervan!
    Denk aan je lijn ;-)
    Groetjes
    Jan

  • 04 Januari 2014 - 19:47

    Marjon:

    surfboy op bali:-)en wij daar volgend jaar op vakantie haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Mireille

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 4545

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 25 Februari 2014

Rondreis Azie

Landen bezocht: