deel 1, aankomst Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Mireille Brummelen - WaarBenJij.nu deel 1, aankomst Vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Mireille Brummelen - WaarBenJij.nu

deel 1, aankomst Vietnam

Door: Mireille

Blijf op de hoogte en volg Mireille

03 Januari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Het vliegtuig dus in de 31e december en er weer uit op de eerste dag van het nieuwe jaar! Het was heel rustig op Schiphol en ook in het vliegtuig, ik had heel asociaal tijdens de vlucht naar Dubai 3 stoelen voor mij alleen :)
De vlucht van Dubai naar Ho Chi Minh (Saigon) was vol maar alles ging op tijd. Ook op de luchthaven van Ho Chi Minh was het rustig en mijn visa was zo geregeld. Het guesthouse had een beschrijving gestuurd voor de taxi dus ook dat was geen probleem. Ik vond het onderweg een beetje lijken op Thailand, en ook ruiken, etensgeuren overal!
Na ongeveer een half uur in de taxi was ik bij het guesthouse waar ik meteen hartelijk ontvangen werd, een drankje, wat bananen erbij, echt super.
De eerste nacht had ik een dorm, de eerste keer dat ik een kamer deelde met 4 anderen...Maar gelukkig allemaal hele rustige mensen, en geen snurkers.
Ik ben daarna nog even rond gaan lopen in de buurt, heb een noedelsoepje gegeten en ben daarna lekker mijn bed ingegaan. De volgende morgen raakte ik tijdens het ontbijt in gesprek met een canadese die ook pas aangekomen was en we besloten om samen de stad te gaan verkennen. De hele dag gelopen (zij is een fantiek hardloopster dus voor degene die mij kennen een goede combinatie!) en veel gezien. Het vegetarisch eten is wat moeilijk hier, je moet echt zoeken en helaas kan ik niet van het eten van de kraampjes op straat genieten omdat dat niet vegetarisch is. Maar wel tijdens onze tocht een heel erg goed vegetarisch restaurantje gevonden.Vandaag ben ik op excursie geweest en ben naar de tunnels van cu chi geweest, die een grote rol gespeeld hebben in de verdediging van zuid Viietnam tijdens de oorlog met de Amerikanen. Na een rit de stad uit stopten we ergens bij een soort van werkplaats voor gehandicapten waar ze ook de spullen die ze maken verkopen. Zo wordt er bijvoorbeeld van alles versierd met stukjes eierschaal! In de ochtend hebben we eerst een tempel bezocht, de Cao Dai tempel. Ze hebben hier een religie wat je eigenlijk kunt zien als een mengeling van verschillende religies. Hier de link met info!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cao_Dai

Daar hebben we de dienst bijgewoond. Je werd heel strikt door de tempel geleid. Ik vond het een beetje commercieel allemaal voor een tempel eerlijk gezegd. Na de luchstop gingen we verder naar de Cu Chi tunnels. Onze gids, Minh (hoe toepasselijk) loopt tegen de 70 en heeft dus het een en ander nog van de oorlog meegemaakt en kon dus interessant vertellen. Al moet je heel goed opletten met het accent hier als er wat in het engels verteld wordt!
We hebben een film met wat geschiedenis gezien, boobytraps en je kon in een tunnel, heel warm en benauwd en dan was het er 1 speciaal gemaakt voor toeristen, dus groter en breder! Dat moet echt vreselijk geweest zijn om daar gezeten te hebben!
Het was vandaag ook nog eens extra warm vertelde Minh, rond de 38 graden....
Ik ben net even wezen eten en nu aan het bedenken waar ik overmorgen heen ga..Morgen nog even wat dingen bezoeken hier in de stad en daarna wil ik naar het zuiden naar de Mekong delta. Wordt vervolgd!!

(eerste indruk van Vietnam dus goed!! Mensen zijn aardig en behulpzaam, we werden bijvoorbeeld gisteren helemaal naar een weg geleid omdat we een tempel niet konden vinden. Het is echt een beetje zoals Thailand maar dan zonder de tempels en Boeddha's..:)

  • 03 Januari 2014 - 22:54

    Joke En Olof:

    mireille wat is het weer spannend, leuk weer wat mee te kunnen maken van je reis,groetjes joke en olof

  • 03 Januari 2014 - 23:19

    Marjon:

    Leuk je eerste reisverslag weer te lezen en ik word nieuwsgierig naar de rest:-)
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Mireille

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 4549

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 25 Februari 2014

Rondreis Azie

Landen bezocht: