De Mekongdelta - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Mireille Brummelen - WaarBenJij.nu De Mekongdelta - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Mireille Brummelen - WaarBenJij.nu

De Mekongdelta

Door: Mireille

Blijf op de hoogte en volg Mireille

06 Januari 2014 | Vietnam, Can Tho

De ochtend van 5 januari ben ik uit Ho Chi Minh City vertrokken. (ja ik weet het ik gebruik steeds andere namen voor de stad maar ze worden ook beide nog gebruikt). Op weg naar Vinh Long voor een homestay.
De busreis verliep prima en ook de picl-up naar de homestay. Bij het busstation had ik nog een telefoonnummer gekregen van iemand die een boottocht naar de drijvende markt kon regelen, altijd handig in geval dat...
Eenmaal bij het huis aangekomen viel dat toch best tegen. Ten eerste sprak echt niemand, maar dan ook echt niemand van die ongeveer 10 personen engels...dat schoot echt niet op. Het ontvangst was ook niet vriendelijk, de kamer werd getoond, die was in een soort van schuur aan de overkant van het familiehuis. Daarna was het woord wat gezegd werd, 'bycicle' en daarna dinner 6..
Goh echt gezellig dus. Ik was wel van plan om te fietsen dus dat kwam wel goed uit. Ze kwam met een nog groter krot aanzetten dan mijn eigen fiets...en ik moest ook er nog op wijzen dat misschien de banden opgepompt moesten worden..pfff
Ik heb in ieder geval meteen mijn reisplan veranderd, ik wilde daar 2 nachten blijven maar ik heb meteen de volgende nacht geboekt in Can Tho. Dat telefoonnummer had ik toevallig in een reisverslag op internet gevonden. Daarna die man gebeld die ik bij het busstation gesproken had voor de boottocht. Geregeld! Het fietsen verder was wel ok, een mooie omgeving maar na 2 uur had ik dat ook wel gezien en ik had nog iets van 3 uur voor het eten...zucht.. Op een gegeven moment toch maar naar de homestay terug gegaan en wat gelezen en gezelschap gehad van de jongste telg van het gezin, ik schat een jaar of 2.. Alleen als chagerijnige mama iets van me nodig had kwam ze bij me..
Later kwamen er nog een franse moeder en dochter aan, gelukkig was ik dus niet meer alleen.
Het eten was wel heel erg lekker, toch nog iets goeds!
Verder was het echt zo een verblijf dat je heel erg blij bent als je weer in een normale kamer zit.. De ventilator deed het niet, gelukkig na wat wijzen enzo werd er een andere opgehangen. Dat was echt nodig met heel veel muggen en warmte. Daarna bij de douche deed de douchekop het niet. Die deed het alleen als je m ongeveer tot 40cm hoogte vasthield...hurkend douchen dus..heel fijn :) (dat het koud water was boeide me geneens zo erg )
En daarna viel het handdoekenrekje met plug en al van de muur af na het ophangen van slechts 1 handdoek......dusssssssss
Uiteindelijk lag ik vroeg op bed, lekker te lezen beetje te genieten van de stilte toen ze ergens begonnen met keiharde vietnamese muziek!!!!!!!!!!
Lang leven de oordoppen!
Net iets voor het eten had de familie toch nog gevraagd of ik nog een boottocht wilde en vonden het volgens mij heel raar dat ik dat niet wilde. Ik dacht duidelijk gemaakt te hebben dat ik met een andere boot meeging en om 6.30 opgehaald werd maar s'ochtends bleek dat niet zo te zijn toen er om 6 uur (wat ik ook duidelijk gemaakt had) geen ontbijt was en zelfs de familie er nog niet was. Wel een hulp en die heeft me wat te eten gebracht. Daarna net voor 6.30 kwam mevrouw aanlopen vroeg nog een keer of ik weer terug kwam terwijl ik met al mijn tassen voor haar stond en toen ik zei van niet liep ze weg..geen gedag niets..tsss
Anyway... ik werd opgehaald voor de excursie waar al 3 mensen bij waren, 2 duitse meiden en een engelsman die samen reisden. Wel een leuk gezelschap. We kregen nog wat te eten op de boot en daarna gingen we op weg. Vrijwel meteen werden we bij allerlei winkels, workshops etc gedropt..en daar hadden we allemaal geen zin in, we waren vroeg opgestaan om naar de drijvende markt te gaan. Op een gegeven moment gingen we verder met kleine bootjes en dachten we, jaaaa nu komt het..maar nee..geen drijvende markt gezien..
Daarna op weg gegaan met de bus naar Can Tho. Ik wilde weer in een aircobus verder maar ben in een lokale bus terecht gekomen met bananen, grote tasssen en weet ik veel wat nog meer op het gangpad. Vet opgelicht natuurlijk en heel lief kwam er daarna een studente op me af die daarvoor waarschuwen, het leed was alleen al geschied en ik wist ook dat dat zou gebeuren...
In ieder geval uiteindelijk goed aangekomen en het hotel is super, heel aardig en behulpzaam en er ligt heel veel info over waar je kunt eten. Het is een studentenstad en het bevalt me wel hier!
Ik ben op zoek gegaan naar het vegetarische restaurant wat op de lijst stond en op weg er naar toe zag ik een boeddhistische tempel, daar moest ik natuurlijk eerst effe in. Net toen ik aankwam stond er een monnik afscheid te nemen van 2 nederlandse mannen en ik hoorde hem tot ziens zeggen. Dus ik gaf hem een compliment over zijn uitspraak. Gaat hij verder in het Nederlands! Hij blijkt al een tijdje bezig te zijn met zijn Nederlands. Echt zo leuk. Nadat ik rondgekeken had werd ik door hem uitgenodigd voor een kopje thee en hebben we heel leuk zitten kletsen. Heel erg vriendelijk, heel goed Engels en dus ook nederlands. Hij liet me een boekje zien waar nederlandse toeristen iets in het nederlands hebben geschreven voor hem waar hij weer van leert en vroeg me ook wat te schrijven. Ik heb hem gezellig bijgebracht en hem uitgelegd wat drop, speculaas en haring is.
Dat was echt een superervaring!
Daarna echt heel erg lekker gegeten, dat deel van eten van eat, pray. love komt echt zo goed!! Ik had ook gelezen dat ook hier je een massage kon krijgen van blinde masseuses. Dat was een hele toer om dat adres te vinden en er waren nog 2 mannen ook op zoek, uiteindelijk vonden we het en het was de moeite waard! Ik kreeg dit keer een stevige accapressuur massage!
Toen ik terug kwam in het hotel stonden er 2 nederlanders die net aangekomen waren en we raakte aan de praat. Morgen gaan we samen nog een korte toer naar de drijvende markt hier doen. Daarna vertrek in in de middag met de bus naar Rach Gia voor een nacht en ga dan naar het eiland Phu Quoc. Ik hoop dan ook meer te weten hoe en wat voor mijn reis verder naar Cambodia.
Zo weer op de hoogte! tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

Mireille

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 4532

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 25 Februari 2014

Rondreis Azie

Landen bezocht: