van Cambodia weer terug naar Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Mireille Brummelen - WaarBenJij.nu van Cambodia weer terug naar Vietnam - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Mireille Brummelen - WaarBenJij.nu

van Cambodia weer terug naar Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Mireille

26 Januari 2014 | Vietnam, Hoi An

De laatste 2 dagen van mijn retreat heb ik dus gewoon mezelf vermaakt en ben na het ontbij weg gegaan en weer terug gegaan voor het avondeten.. Toch mooi dat ze daar fietsen hadden die je kon gebruiken hihi. Ik heb nog een keer een yogales van een ander iemand daar geprobeerd maar dat was nog erger..pff dat leek echt nergens op. Daarbij vond ze zichzelf echt supergaaf geloof ik....Ergens in het midden van de les bedacht ze ineens dat ze misschien ook moest zeggen dat mensen op hun adem moesten letten...pffff
Anyway.. de 21e na het ontbijt kon ik er weg..yeahhhh
Dat was echt fijn. Ik heb in Siem reap een echte vrouwendag gehad..beetje gelummeld, pedicure genomen, geshopt..perfect :)
S'avonds wat gegeten en gedronken met de Australische Jillian en lekker over ons retreat geroddeld. :)
De volgende dag ben ik weer naar de tempels van Angkor wat gegaan. Helaas toch alleen want de weekpas van Jillian liep al eerder af..
Ik wilde de zonsondergang zien en dus moest ik vroeg op.. Ik wist dat de wegen niet superverlicht zijn en dus had ik mijn zaklamp mee maar op een gegeven moment vond ik het toch wel erg donker...en reed ik bijna in mijn uppie langs een donker bos met maar een klein zaklampje..en ik zag dus echt niet veel...dat was effe zo een momentje dat ik echt dat wat doe ik nou weer..
Maar op een gegeven moment zag ik allemaal lichtjes en was ik bij een checkpoint aangekomen. Maar dus 1 waar je al een ticket moest hebben, en die had ik nog niet...Moest ik dus weer terug naar een ander punt. Maar goed, ze zijn daar ook lekker corrupt dus na onderhandelen kon ik per ' motortaxi' naar de kassa. Ticket gekocht en verder gefietst naar de Angkor wat tempel. Ik had verwacht dat het nog drukker zou zijn dus dat viel gelukkig mee. Het duurde best nog lang voordat de zon op kwam en helaas waren er niet echt van die roze of rode kleuen maar het was toch heel erg mooi. (voor alle fotos , nou ja slechts een heel klein deel want ik heb me een foto's, zie fb...hier is het wat ingewikkelder om foto's te uploaden..) Daarna gingen alle groepen eten en kon ik rustig de tempel bekijken. Er waren nog wat andere tempels die ik of nog niet gezien had of nog niet goed de eerste dag dus het was wel heel relaxed om een tweede kans te hebben. En om zo vroeg te zijn want dan zijn alle verkopers er ook nog niet om je lastig te vallen :)
S'avonds ook weer wat met Jilllian gegeten.
De volgende dag was een lange reisdag die met een vlucht begon. Hoe toepasselijk, de maatschappij was Angkor airways haha!!
Siem Reap heeft een schattig vliegveldje en zoals altijd komik op vliegvelden bekende mensen tegen. Nu iemand die de vorige dag ook bij de zonsopgang was.
Om naar het vliegtuig te gaan moesten we gewoon over het vliegveld lopen!!
Nadat ik weer in Ho Chi Minh aangekomen was en mijn bagage ergens gedropt had ben ik wat gaan eten en in een shoppingcenter rond gaan kijken.
De trein daarna was ook weer een hele ervaring... Ik was dus gewoon de enige buitenlander.....
Het zijn coupes van of 4 of 6 bedden maar toen ik mijn tickets boekte waren de 4p er niet meer.. 6 bedden dus en het is maar goed dat ik niet zo groot ben, wat een krappe bedoening zeg, rechtop zitten lukt niet.. Nu had ik het middelste bed maar voor de volgende treinreis heb ik het bovenste en dat is echt heel krap.....Ik zat me jonge mensen in de coupe en gelukkig geen snurkers :)
Ik was best moe en het is me gewoon gelukt om in de trein te slapen, echt een wonder!
De reis duurde langer, dus ipv 17 uur 18 uur en op een gegeven moment was ik het echt zat om te liggen. Je ligt dan op een soort plank met een heeeeeeel dun matrasje dus je voelt na 10 minuten je botten.
Ik ben maar op het gangpad gaan staan en daar zag ik tenminste ook nog wat. De natuur is echt heel erg mooi, veel rijstvelden waar de boeren op bezig waren, bergen op de achtergrond, huisjes...
Ik raakte aan de praat met een stelletje wat ook in de coupe zat en later nog met een student, allen op weg naar huis voor het vietnamees nieuwjaar TET.
Echt grappig zelfs hier weten ze van de financiele situatie van Griekenland af.... Wereldberoemd die Grieken...
Na aankomst in Danang moest ik naar Hoi An met de bus. Ik had een motorbike vent als plakplaatje die steeds op mijn arm zat te tikken dat ik met hem mee moest..pfff
Gewoon op de bus gewacht natuurlijk. In de lokale bus wordt je standaard oplicht met het buskaartje en er zat nog een andere buitenlander in waar ik een praatje mee gemaakt heb en die vertelde dat hij gisteren ook weer wat anders betaald had als vandaag...Ze doen echt maar wat. We blijven geld met pootjes hier in Azie...dat is toch soms wel heel erg irritant..
Ik had ook nog geen kamer en vanaf het busstation moest ik nog met een motorbike naar het centrum. Die heeft me ergens afgezet waar ze nog een kamer hadden.
Daarna Hoi An ingegaan, ik had daar goede verhalen over gehoord en die zijn allemaal waar!! Het is een heel schattig en fotogeniek plaatsje en het is alsof je in China bent.. Heel veel chinese houten huizen, echt super. En...Hoi an is bekend vanwege de lantaarns! Allemaal gaan ze aan s'avonds, heel sfeervol! Zie ook weer fb voor de foto's.
Ik heb nu 2 volle dagen Hoi an erop zitten ( en ja ook weer vol met nieuw eten hahaha) Gisteren heb ik een entreekaart gekocht waarmee je ook in de oude stad in oude huizen en musea en tempels enzo kunt. Cultuur opgesnoven dus. Vandaag heb ik in de ochtend bij een vegetarisch restaurant een soort van kookcursus gehad. Ik zat daar gisteren te eten en een Canadese vroeg er ook naar en ik zat er ook aan te denken dus besloten we dat samen te doen.
Dat was wel leuk zo prive en ook superlekker! Beetje rondgelopen verder nog en het is nu alweer avond, en morgenochtend vroeg word ik door de bus opgehaald om verder te gaan naar het plaatsje Hue, weer een stukje noordelijker.
Je merkt nu echt dat het bijna nieuwjaar is, mensen schilderen hun huizen, maken schoon en kopen nieuwe planten en bloemen. Alles moet voor het nieuwe jaar schoongemaakt en nieuw zijn om zo rein het nieuwe jaar in te gaan. Ik ben benieuwd hoe de mensen in Hue zijn, ik vind ze hier erg zakelijk maar dat komt denk ik ook echt door de Chinese invloed in de geschiedenis hier.

  • 26 Januari 2014 - 20:28

    Marjon:

    Mooi verhaal weer ! xxx

  • 28 Januari 2014 - 14:51

    Diana Hoffmann:

    Ik heb weer genoten van jou verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Mireille

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 4536

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 25 Februari 2014

Rondreis Azie

Landen bezocht: