het laatste deel, bali!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Mireille Brummelen - WaarBenJij.nu het laatste deel, bali!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Mireille Brummelen - WaarBenJij.nu

het laatste deel, bali!!

Blijf op de hoogte en volg Mireille

08 Maart 2014 | Vietnam, Hanoi

Aangezien ik alleen mijn mobiel had voor het internet op Bali hier alsnog een reisverslag of samenvatting van Bali!
Ik kwam 8-2 in de avond aan in denpasar en daar moest ik nog 2 uur wachten totdat ik eindelijk mijn visum had...gelukkig stond the taxi er nog die ik gereserveerd had.
Ik kwam laat en met een hoosbui aan in Ubud waar de eigenaar van de homestay op me stond te wachten, een heel aardig mannetje die mijn kamer liet zien.
Ik wilde 1 nacht daar blijven en dan verder zoeken voor iets goedkopers de volgende dag maar ik vond de kamer en het mannetje eigenlijk zo leuk dat ik helemaal niet weg wilde! Ik heb gelukkig iets kunnen regelen met de prijs. De rest van de familie was ook heel lief.
De eerste ochtend in Ubud heb ik de boel een beetje verkend...wow....
Ik vond Ubud meteen helemaal leuk! Elke stap die ik deed zag ik wat wat ik leuk vind....yogadingen (lessen of kleren) tempels, gave winkels, lekker eten..wow!!
Ik ben eerst naar Yogabarn gegaan om eens te informeren voor yogalessen en ook daar werd ik gek...wow..heel erg mooi opgezet. Meteen voor 10 lessen betaald, ze hebben een uitgebreid programma dus perfect om verschillende lessen te proberen. Dat heb ik later die dag ook gedaan. Ik vond dat ik toch ook wel wat moest doen in Ubud naast alleen yoga en ben daar ook nog naar " monkeyforest' geweest. De naam zegt het al, een stukje natuur met loslopende apen. Ik had het iets wilder qua natuur verwacht maar het was wel leuk. Ook nog een kookcursus gehad en dat was ook erg leuk. We gingen eerst naar de markt en daarna naar een klein dorpje in de buurt van Ubud. De cursus vond plaats in een gewoon huis. We kregen wat uitleg over de Balinese huizen, die zijn allemaal op een bepaalde manier gebouwd. Er is altijd een deel voor de overledenen , een tempel en een plek voor ceremonies. Daarna dus het echte koken, erg lekker en leuk om te doen!
Ik heb nog geprobeerd om mensen van de cursus mee te krijgen om de volgende dag een excursie te doen met een prive auto en gids maar helaas had iedereen al wat anders... Dat was best raar om alleen met een prive auto en chauffeur op stap te gaan. We zijn richting een waterval, vulkaan en verschillende tempels gereden. Er vonden veel ceremonies plaats omdat het volle maan was.Veel gezien In Ubud speelt zich ook het verhaal van het boek en film ' eat pray love' af en daarin speelt een soort van natuurlijke genezer ook een rol/ Daar ben ik ook naar toe gegaan. Ik was erg benieuwd hoe dat zou zijn. Ze ' las' eerst mijn lichaam en vond meteen wat punten die kloppen. Daarna las ze mijn hand en kreeg ik nog een scrub met iets van blaadjes en moest ik ook op blaadjes kauwen en kreeg ik wat andere natuurlijke medicijnen/supplementen.Interessant! Ik heb in Ubud ook nog een workshop gedaan waarbij ik natuurlijke cosmetica produkten gemaakt heb, zoals haarolie, scrub enz. Dat bij een winkel waar dat soort produkten ook verkocht werden. Aan het einde kreeg ik nog een korte nek en schouder massage . En ook die persoon las mijn lichaam en melde dezelfde punten als eerder die dag! Een bewijs dat beide dingen dus geen onzin zijn! Ik had veel langer in Ubud kunnen blijven maar wilde toch ook nog wat meer van Bali zien. Ik ben naar het noorden gegaan naar Lovina. De weg naar Lovina is al heel erg mooi. Door de bergen, apen langs de weg, superuitzichten...Lovina zelf stelt niet veel voor...er is een strand..donker, lavastrand..en dat is het wel zo'n beetje..
Maar dat strand heeft wel een heel gaaf iets..dolfijnen!! Ik heb de dag na aankomst een vroege ochtend boottocht gemaakt en zo ontzettend veel dolfijnen gezien, echt super!!!!Daarna naar een boeddhistisch klooster gegaan en naar hot springs geweest. lekker hoor! Omdat ik verder Lovina niet zo spectaculair vond ben ik naar het oosten gegaan, naar Padang bai. Dat is de haven voor de veerboot naar Lombok. Helaas had ik daar (dit keer ) geen tijd voor. Padang bai heeft een heel relaxed sfeertje en twee hele mooie stranden. Af en toe een regenbuitje voor de verfrissing.. Ik heb samen met 2 duitse gasten nog een scooterrit gemaakt, en ook weer hele mooie natuur gezien. Na het oosten gezien te hebben was het tijd om weer mijn backpack op te halen in Ubud..nog 1 nachtje daar dus gehad en vervolgens naar het zuiden afgereisd, naar Jimbaran. Ik kon daar een kamer huren bij een kennis van me, handig!
Jimbaran heeft in de directe omgeving een groot aantal superstranden (ook 1 van de film eat, pray, love) maar de meeste zijn alleen goed om te surfen.Beetje rondgereden op de scooter..super!
Kortom, Bali was geweldig, te kort, dus..........er moet nog een keer een deel 2 komen! Hopen op een goed seizoen zodat er weer geld is voor een reisje :)

  • 09 Maart 2014 - 09:01

    Greet Dekker:

    Hoi Mireille,
    Dank voor je leuke verhalen!
    Succes met het terugvinden van je " gewone" leven op Kreta ;-)
    Liefs, Greet & Heinz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mireille

Actief sinds 26 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1299
Totaal aantal bezoekers 4521

Voorgaande reizen:

31 December 2013 - 25 Februari 2014

Rondreis Azie

Landen bezocht: